Eet dit! Om gezond af te vallen (12 voedingsmiddelen waar je van af valt)

Ieder jaar wordt er in Nederland flink wat geld uitgegeven aan middeltjes om af te vallen.
Wat veel mensen echter niet weten is dat er ook gewoon in de supermarkt heel veel eten te vinden is dat je uitstekend kan helpen met (gezond) afvallen.
In dit artikel geven we 15 voedingstips die je zullen helpen in je strijd tegen het overtollige vet.

Eieren
Neem eens een paar gekookte eitjes als ontbijt.
Eieren bevatten veel proteÔne(eiwitten), en proteÔne zorgt ervoor dat je langer een vol gevoel houdt. Op die manier krijg je minder snel weer honger.
Gebakken eieren of een omelet kan natuurlijk ook, al krijg je dan door de bereiding in boter/olie wel weer iets meer calorieŽn binnen.
Een studie onder 30 vrouwen met overgewicht, wijst uit dat vrouwen die ís ochtends een omelet eten van 2 eieren(met 2 broodjes en een fruitsalade). In de 36 uur daarna minder aten dan vrouwen die een ontbijt namen van brood van dezelfde hoeveelheid calorieŽn.

Bonen
Waarschijnlijk zegt de term cholecystokinine je helemaal niks. Maar toch kan cholecystokinine een grote rol spelen bij het afslanken. Dit hormoon is namelijk een natuurlijke honger onderdrukker!
Het zorgt er ook nog eens voor dat verschillende voedingsstoffen beter opgenomen worden.
Klinkt als een prima hormoon dus! En het eten van bonen bevordert de aanmaak van cholecystokinine. Dit blijkt uit een onderzoek gedaan aan de universiteit van CaliforniŽ.
In dit onderzoek hebben 8 mannen 2 soorten maaltijden gekregen, eentje met rijst en melkpoeder en de ander met bonen. De maaltijd met bonen verhoogde de cholecystokinine spiegel in het lichaam met 200% ten opzicht van de andere maaltijd.
Bonus: Bonen kunnen helpen je cholesterol te verlagen.

Peren
Peren zijn een uitstekende bron van vezels. 1 middelgrote peer bevat zoín 6 gram vezels.
Appels bevatten per stuk zoín 3 gram vezels. Beide fruitsoorten bevatten pectine vezels, pectine vezels verlagen de bloedsuikerspiegel, en zorgen daardoor voor minder hongergevoel.

Groene thee
Groene thee helpt bij afvallen. Veel mensen denken dat dit komt door de caffeÔne die thee bevat. Groene thee bevat echter geen caffeÔne, de reden dat groene thee helpt bij het afvallen zijn antioxidanten bekend als catechine.
Catechine verhogen je stofwisseling en stimuleren daarmee vetverbranding. Een Japans onderzoek wijst uit dat 35 mannen die dagelijks 1 fles groene thee dronken, een hogere stofwisseling kregen en daardoor ook kiloís verlogen.
Bonus: Groene thee verlaagt ook (het slechte) LDL cholesterol.

Salade
Het eten van een flinke salade voordat je aan je maaltijd begint, zorgt voor een vol gevoel. Daardoor zul je tijdens de maaltijd minder hoeven eten om toch een verzadigd gevoel te krijgen.
Onderzoekers denken dat dit volle gevoel komt door het volume van de salade, je lichaam krijgt simpelweg een vol gevoel omdat er veel volume in je maag zit.. Terwijl een salade natuurlijk in verhouding weinig calorieŽn bevat. Natuurlijk is een salade ook nog eens erg gezond!

Olijf olie
Extra vergine helpt bij het afvallen.
Een Australische studie onder 12 vrouwen tussen de 57 en 73, gaf deze vrouwen ís ochtends een ontbijt van ontbijtgranen met ofwel gewoon melk, ofwel melk met olijfolie toegevoegd. De vrouwen die de olijfolie bij hun ontbijt namen, hadden een significant verhoogde stofwisseling.
Natuurlijk hoef je olijfolie niet bij je ontbijt te gebruiken. Olijfolie is ideaal om over bijvoorbeeld een salade te doen.

Grapefruit
Een studie uit 2006 onder 91 mensen met overgewicht wijst uit dat, het eten van een halve grapefruit voor het eten, of 3 keer per dag het drinken van grapefruitsap. Zorgt voor een gewichtsverlies van meer dan 3 pond in een periode van 12 weken.

Mager vlees
Mager vlees zit boordevol eiwitten. Eiwitten bestaan uit aminozuren, en vooral het aminozuur leucine is erg belangrijk bij het gezond afslanken. Leucine zorgt ervoor dat je spiermassa beter in tact blijft tijdens het afvallen. En meer spiermassa betekend een hogere stofwisseling waardoor je beter af zult vallen.

Kaneel
Voeg eens wat kaneel toe aan je havermout/brinta, of mix het door andere voedingsmiddelen.
Waarom? Omdat kaneel helpt je insuline spiegel te controleren. Vlak na het eten van een maaltijd zal je insulinespiegel stijgen. Kaneel zorgt ervoor dat je insuline minder snel stijgt waardoor je minder snel weer trek zal krijgen.
Bonus: een Amerikaanse studie wijst uit dat het eten van een kwart theelepel kaneel per dag het bloedsuiker, het cholesterol en het triacylglycerol helpt verlagen bij personen die type 2 suikerziekte hebben.

Tofu
Het lijkt misschien te ligt om echt voldoende te vullen. Maar een onderzoek aan de universiteit van Louisiana toont aan dat tofue toch erg goed vult.
Vrouwen die tofu aten voor een maaltijd, namen minder van die maaltijd dan vrouwen die kip kregen vooraf aan die maaltijd.
Tofu zorgt ervoor dat je minder trek krijgt.

Azijn
Ook azijn zorgt voor een voller gevoel. Waarschijnlijk komt dit doordat azijn ervoor zorgt dat het genomen voedsel langer in de maag blijft.
En ook azijn helpt bij het controleren van je bloedsuikerspiegel.

Rode pepers
Het eten van hete rode pepers kan helpen bij het afvallen.
Een Japanse studie toont aan dat 13 vrouwen die ís ochtends een omelet met rode pepers aten. Gedurende de dag minder aten dan dat ze normaal deden.
Het ingrediŽnt verantwoordelijk hiervoor is capsaÔne, dit helpt bij het onderdrukken van het hongergevoel.

Noten
Ja noten bevatten veel vet en calorieŽn. Een handje pindaís bevat al 165 calorieŽn. En toch wijst onderzoek uit dat mensen die noten nemen als snack, toch slanker zijn dan mensen die dit niet doen.
Noten bevatten veel eiwitten en daarnaast ook nog eens veel goede vetten. En deze goede vetten hebben vele voordelen, onder andere het onderdrukken van honger.
Walnoten bevatten ook nog omega 3 vetten. Omega 3 vetten zijn goed voor heel veel zaken, een van de belangrijkste dingen is dat ze de kans op hartziektes verlagen.

U leest het. Onze gewone buurtsuper bevat al een heel scala aan uitstekende voeding die u ook nog eens kan helpen bij het gezond afvallen. Gebruik bovenstaande tips op weg naar een gezond en slank leven!

Lees meer over deze onderwerpen : eiwitten,afvallen