Verminder de stress in uw leven

Stress speelt tegenwoordig een grote rol in ons drukke leven. We zijn zo druk met zoveel dingen dat we vergeten te ontspannen en tijd voor ons zelf te nemen.
Stress heeft een slechte invloed op onze algehele gezondheid. Zowel fysiek als mentaal zal stress zijn sporen nalaten.
Met dit artikel geven wij u een aantal tips om de dagelijkse stress in uw leven te verminderen, en op die manier de algehele kwaliteit van uw leven te verbeteren.

De invloed van stress
Als u onder druk staat, zal u lichaam in overleveingsmode gaan en adrenaline gaan produceren. Adrenaline zorgt ervoor dat het lichaam opgeslagen suiker in de lever om gaat zetten in glucose. Deze glucoee kan door het lichaam direct gebruikt worden als energie. Adrenaline is dus een soort waarschuwing naar het lichaam toe, dat het arbeid kan verwachten.
Het slechte nieuws hier aan is dat deze vrijgekomen glucose haast nooit omgezet wordt in energie, omdat de stress vaak toch minder energie vergt dan dat het lichaam eerst dacht.
Deze overbodige glucose wordt dan omgezet in vet.

Staat u onder langdurige stress dan zal het lichaam zich langdurig in overlevingsmode bevinden en kan er zich dus vet gaan ophopen. Op deze manier kunt u dus ongewenst en ongezong in gewicht aankomen.

Als de periode van stress te lang of te hevig wordt, dan zijn op een bepaald moment de energiereserves van het lichaam op, en zullen er andere problemen optreden zoals:
- Burnout
- Overspannen
- Verminderde weerstand

Zorg dus dat je van je stress afkomt, en wel met deze tips:

Verminder de caffeine inname
Caffeine bevordert de afgifte van adrenaline. Minder dus het gebruik van koffie, cola of thee. En stap over op bijvoorbeeld caffeine vrije thee.
Ook groene thee is een optie, groene thee bevat maar een derde van de hoeveelheid caffeine die koffie bevat.

Meditatie
Een dagelijkse meditatie sessie om volledig tot rust te komen zal ervoor zorgen dat spanningen en stress, die zich tijdens de dag ophopen, uit het lichaam verdwijnen.

Controleer uw ademhaling
Als u stress of spanning voelt, adem dan een paar keer diep in, en concentreer u op het in en uit ademen. Beeld u tijdens het uitademen in dat de stress die u voelt naar buiten vloeit.
Het klinkt misschien wat zweverig, maar dit soort oefeningen helpen wel degelijk stress/druk te verminderen, en dragen daardoor bij aan een betere fysieke en mentale gezondheid.

Leeg uw agenda
Verminder u bezigheden en afspraken. Zorg dat u meer tijd over houd om te ontspannen.

Wees u bewust van uw stress
Probeer erachter te komen waardoor u gestressed raakt.
Probeer problemen die u ervaart logisch te beredeneren. Vaak zullen deze problemen groter en vervelender lijken als u er stressvol tegenover staat.
Beredeneer waar het probleem precies vandaan komt, en probeer een practische manier te vinden om het uit de weg te ruimen.

Hopenlijk helpen deze tips u bij een gelukkig en stressvrij leven...

Produkten die kunnen helpen bij het verminderen van stress:
-Valdispert rust
-A.Vogel Passiflora Forte stress en nervositeit
-Palmolive anti stress badgel
-Orthica stress B complex forte