Mooie benen in 5 stappen

mooie benen

1. Scrubben

Scrubben is goed om je huid jong en soepel te houden. Door het scrubben verwijder je de dode huidcellen. Om je benen mooi te laten tonen wordt het aangeraden om je benen 2 keer per week te scrubben. Het vernieuwingsproces van de huid wordt hierdoor gestimuleerd, en je verbeterd de vochtopname. Daarnaast is scrubben ook goed ter voorkoming van ingegroeide haartjes.

2. Scheren

Voor het scheren kun je het beste eerst een warme douche nemen. Daarmee wordt je huid soepeler waardoor het scheren gemakkelijker zal gaan. Gebruik goede scheergel/schuim of ongeparfumeerde scheerzeep. Zorg altijd dat het gedeelte wat je wil gaan scheren goed bedekt is met een laagje schuim. Scheer altijd eerst met de haargroei mee. Wil je daarna nog gladdere benen, dan kun je daarna je benen opnieuw insmeren met gel/schuim, en dan nog eens tegen de haargroeirichting in scheren. Scheer niet te grote gedeeltes in 1 keer. Spoel steeds het mesje goed af met stromend warm water, op die manier hou je je mesje steeds schoon en scherp.

3. Hydrateren

Als je huid natter is, zal het scheren makkelijker gaan. Vandaar dus ook de tip om je benen te scheren nadat je gedoucht hebt. Wacht hier echter niet te lang mee. Als je meer dan 20 minuten wacht nadat de huid nat gemaakt is, kan de huid een beetje opzwellen, en rimpelig worden. Daardoor gaat het scheren moeilijker. Na het scheren kun je je benen insmeren met een hydraterende creme. Deze zorgt ervoor dat je huid kan herstellen van de scheerbeurt. En hersteld de natuurlijke balans in je huid.

4. Verhullen

Om oneffenheden op je benen te verhullen, kun je je huid egaliseren met een klein beetje zelfbruiner. Om strepen en vlekken rond de voeten en enkels te voorkomen, raden wij aan om de zijkant van je voeten en enkels eerst in te smeren met een hydraterende creme voordat je de zelfbruiner aanbrengt. Op die manier zal het bruiningseffect gelijkmatiger en mooier zijn, en voorkom je donkere plekken/strepen.

5. Trainen

Om echte sexy benen te krijgen, zal er ook getraind moeten worden. Door veel te sporten, of krachttraining te doen, worden je benen gespierder en zullen ze mooier gevormd zijn. Daarnaast zullen ze ook steviger zijn en heb je minder kans op cellulitis of vetophopingen. Lees hier meer over krachttraining.